Velkommen til LUPs partnernettverk

LUP ble etablert i 2010 med et klart mål: Å gjøre offentlige anskaffelser til et strategisk verktøy for innovasjon og samfunnsutvikling. Den gang var dette pionerarbeid. I dag er LUP-modellen velprøvd og etterspurt. Men behovet for veiledning, prosess-støtte og en nøytral koblingsaktør mellom offentlig og privat sektor er fortsatt stort.
I Partnerprogrammet tilby vi partnerne våre er eksklusive fagsamlinger, hvor deltakerne får vite siste nytt innen regler og retningslinjer innen offentlige anskaffelser, hvordan forløse kraften i innovative offentlige anskaffelser, bygge nettverk og masse faglig påfyll.
Partnerportalen
Hvis din virksomhet er partner i LUP, kan du logge deg inn i Partnerportalen. Her har du tilgang til forumet for å diskutere med andre partnere, og en oversikt over din virksomhets arbeid med innovative anskaffelser.

Partnerprogrammet 2025 – kommende arrangementer
Partnerprogrammet – tidligere arrangementer
Våre partnere
Hva vil det si å være partner i LUP?
Alle våre partnere tilbys individuell oppfølging, strategisk forankring og støtte i det operative arbeidet i en innovativ anskaffelse. Eksempler på bistand vi gir våre partnere kan være hvordan rigge en innovativ anskaffelse, behovskartlegging, dialogaktiviteter, valg av riktig prosedyre og finansiering.
Gjennom partnernettverket tilbyr vi samlinger og webinarer, der vi løfter felles utfordringer innenfor relevante fagområder. På den måten hjelper vi partnerne våre med å lære av hverandre, slik at de får utnyttet egen kapasitet og får mest mulig treffsikre anskaffelser.
Nye partnere blir invitert til egne samlinger for innføring i grunnleggende arbeid med innovative anskaffelser.