
Felleskommunal anskaffelse av sømløs velferdsteknologi
Trondheim kommune går sammen med 20 andre kommuner i regionen om en felles anskaffelse av velferdsteknologiløsninger. Målet er å skape sømløse løsninger som fungerer optimalt med Helseplattformen, og som bidrar til bærekraftige helse- og velferdstjenester. Det er ønskelig at anskaffelsen skal inkludere en ny responssenterløsning som de andre løsningene skal knyttes opp mot, slik at responssenteret kan gi en oversikt over helheten av løsningene som tilbys brukerne.
Aktører
Dokumenter (5)
-
Invitasjon til dialogkonferanse I velferdsteknologi Trondheim kommune 22.08.24
-
Presentasjon Trondheim kommune dialogkonferanse 22.08.24
-
Presentasjon Helsedirektoratet - Sømløse velferds.tekn.løsninger. Dialogkonferanse 22.08.24
-
Spørsmål og svar fra mentimeter dialogkonferanse Trondheim kommune 22.08.24
-
Invitasjon til dialogkonferanse II velferdsteknologi Trondheim kommune m.fl. 24.-25.4.25
Om anskaffelsen
Informasjon – anskaffelse av pasientvarslingssystem (PAVA)
Trondheim kommune har kommet i en situasjon som gjør at de må gå ut med en midlertidig anskaffelse på pasientvarslingssystem, i midten av desember. Den midlertidige anskaffelsen har en intensjon om avtaleinngåelse 1. mai 2025, og vil være gjeldende for nybygg og rehabilitering som gjennomføres i Trondheim kommune, i påvente av at kontrakt etter “Felles kommunal anskaffelse av velferdsteknologi” tiltrer.
Hvordan vil dette påvirke «Felles kommunal anskaffelse av velferdsteknologi» anskaffelsen?
Trondheim kommune presiserer at tidslinjen og innhold i “Felles kommunal anskaffelse av velferdsteknologi» fortsatt vil være som tidligere kommunisert. Denne anskaffelsen vil også inneholde pasientvarsling. Vi vil sørge for å koordinere og samkjøre disse anskaffelsene, slik at det vil være mulig for både Trondheim kommune og opsjonskommuner å ta del i “Felles kommunal anskaffelse av velferdsteknologi», også på delen om pasientvarsling.
Prosess
Prosjektetablering
Det er etablert en godt faglig sammensatt prosjektgruppe med kompetanse på tjenesteutvikling, velferdsteknologi, innkjøp og IT. Prosjektet er forankret hos helse- og velferdsdirektør i Trondheim kommune. Prosjektet har mottatt noe støtte fra helseteknologiordningen.
Behovskartlegging
Prosjektet er godt i gang med behovskartleggingen og det gjennomføres flere aktiviteter i tiden som kommer.
Dialog med markedet I: 22. august 2024.
Dialogen med markedet er planlagt gjennomført i flere runder.
Dialog med markedet II: 24. april 2025
Denne dialogkonferansen er viktig for å synliggjøre kommunenes behov, utfordringer og forventninger til fremtiden. Samtidig gir dette leverandørmarkedet muligheten til å gi innspill om muligheter og begrensninger i dagens marked, og om hva de forventer vil komme. Dialogkonferansen er en oppfølging av dialogkonferansen 22.08.24.