Elektronisk pasientjournal (EPJ)
Bodø kommune har behov for et eller flere innovative og fremtidsrettede elektroniske pasientjournalsystemer som fungerer som et effektivt og nyttig arbeidsverktøy for helsepersonell i helse- og omsorgssektoren. Anskaffelsen har som formål å innføre en brukervennlig, skalerbar og sikker EPJ-løsning som oppfyller kommunens behov for fleksibilitet, informasjonsutveksling og funksjonalitet. I samarbeid med leverandørmarkedet ønsker kommunen å utvikle og ta i bruk løsninger som bidrar til å dele relevant og kritisk pasientinformasjon mellom ulike nivåer i både primær- og spesialisthelsetjenesten og mellom de ulike løsningene.
Aktører
Prosess
Oppstart og prosjektorganisering
Bodø kommune har satt sammen en bred prosjektgruppe og arbeidet er godt forankret hos kommuneledelsen.
Behovskartlegging
Behovskartleggingen er godt i gang og involverer ulike deler av tjenesten.
Dialog med markedet
EPJ-anskaffelsen er av stor strategisk betydning for kommunen og man støter på mange ulike spørsmål både av praktisk og strategisk karakter som kommunen ønsker å drøfte nærmere med markedet. Det gjennomføres ulike dialogaktiviteter. Noen av disse gjennomfører Bodø sammen med andre kommuner (også kalt BOEN-samarbeidet).
Lenke til kunngjøring på Doffin.
Kommunesamarbeid
Bodø har invitert andre kommuner med i et samarbeid om denne anskaffelsen. Man har siden høsten 2023 hatt jevnlige informasjonsmøter om prosessen og innretningen på anskaffelsen. Det vil høsten 2024 bli klart hvilke kommuner som deltar i selve anskaffelsen sammen med Bodø.
Konkurranse
Bodø bruker høsten 2024 på å forberede kunngjøringen. Man har valgt prosedyren konkurransepreget dialog.