Dialogkonferanse: Felleskommunal anskaffelse av sømløs velferdsteknologi
For å sikre en vellykket anskaffelse av fremtidens velferdsteknologiløsninger inviterer Trondheim kommune, sammen med 20 samarbeidende kommuner til dialogkonferanse. Målet med anskaffelsen er å skape sømløse løsninger som fungerer optimalt med Helseplattformen, og som bidrar til bærekraftige helse- og velferdstjenester. Det er ønskelig at anskaffelsen skal inkludere en ny responssenterløsning.

Tidspunkt
Fra torsdag 24. april 2025 kl. 08:30
Til fredag 25. april 2025 kl. 16:00
Sted
Bystyresalen, Rådhuset i TrondheimOm arrangementet
NB: grunnet stor interesse er plenumssesjonen for dialogkonferansen flyttet til Bystyresalen i rådhuset, Munkegata 1, 7013 Trondheim. Matchmaking og 1:1 møter vil foregå på Quality Hotel Prinsen, Kongens gate 30, 7012 Trondheim.
Denne dialogkonferansen er viktig for å synliggjøre kommunenes behov, utfordringer og forventninger til fremtiden. Samtidig gir dette leverandørmarkedet muligheten til å gi innspill om muligheter og begrensninger i dagens marked, og om hva de forventer vil komme. Dialogkonferansen er en oppfølging av dialogkonferansen 22.08.24.
Målet med dialogen
- Målet med dialogkonferansen er å innhente best mulig kunnskap om tilgjengelige og fremtidsrettede løsninger. Dette er avgjørende for å utarbeide et konkurransegrunnlag som legger til rette for innovative og effektive velferdsteknologiske tjenester.
- For å fremme samarbeid og sikre helhetlige tilbud, vil det under dialogen bli lagt til rette for en arena hvor leverandører kan bli bedre kjent med hverandres løsninger (pitch og matchmaking). Dette skal gi leverandørene mulighet til å utforske potensielle partnerskap og samarbeidskonstellasjoner med tanke på den kommende anskaffelsen.
Kort om behovet
- Trondheim kommune og de øvrige samarbeidskommunene ser for seg en leveransemodell der en hovedleverandør, i samarbeid med underleverandører, kan levere en helhetlig løsning for både responssenter og et bredt spekter av velferdsteknologi.
- Velferdsteknologier som vil inngå i anskaffelsen er responssenterløsning, digital trygghetsalarm, digitalt tilsyn, kollegavarsling, elektronisk medisineringsstøtte, lokaliseringsteknologi (GPS), pasientvarslinganlegg (PAVA), sensorteknologi for digital hjemmeoppfølging. Anskaffelsen vil også ta høyde for at ny innovasjon vil kunne inngå i kontraktsperioden.
Program 24. april (foreløpig)
Plenumssesjon fra kl 09:00 – 12:30
- 08:30 – 09:00: Kaffe & mingling
- 09:00 – 10:15: Informasjon fra Trondheim kommune
- 10:30 – 11:00: Kommunesamarbeidet
- 11:00 – 12:30: Leverandørenes pitch sesjon
- 13:30 – 17:30: En-til-en møter mellom oppdragsgiver og leverandør(er) og mulighet for matchmaking mellom leverandørene (mer informasjon kommer).
Program 25. april
- 08:00 – 16:00: En-til-en møter mellom oppdragsgiver og leverandør(er).
Praktisk informasjon
- Plenumssesjon: Bystyresalen, Rådhuset i Trondheim, Munkegata 1, 7013 Trondheim.
En-til-en møter og matchmaking: Quality Hotel Prinsen, Kongens gate 30, 7012 Trondheim. - Dialogkonferansen vil i hovedsak foregå som et fysisk møte. Dersom det er behov for digital deltakelse, må dette avklares med oppdragsgiver på forhånd.
Påmeldingsfrist: 11.april kl 12:00
- I påmeldingsskjemaet kan leverandørene velge hva de ønsker å melde seg på (plenumssesjon, pitch, 1:1 møter og matchmaking)
- NB: Begrenset antall plasser.
- Bindende påmelding, vennligst gi beskjed om dere har meldt dere på og blir forhindret i å delta.
For utfyllende informasjon om dialogkonferansen se: