Nye og bedre IT-løsninger for saksbehandling
IT-løsninger for dagens og fremtidens saksbehandlingsoppgaver
Om anskaffelsen
IT-løsninger for generelle saksbehandlingsoppgaver som ikke inngår i andre IT-løsninger.
Prosess
Vurdere behov
Visjon: Innbyggerne skal oppleve mestring i møte med kommunen. Mål: Effektivisering av tjenesteproduksjon ved standardisering og automatisering.
Legge til rette for selvbetjening og digital kommunikasjon som førstevalg. Teknologi bidrar til innovasjon i saksbehandlingen. Gode verktøy gir bedre arbeidsmiljø. Gode brukeropplevelser gjennom individtilpasset selvbetjening. Frigjort tid. Innrette IKT-løsninger i takt med endringer. Flere personer kan utføre flere typer oppgaver.
Dialog
Dialogkonferanse med workshop og møteplass for leverandører 27. april 2017.
Innspillsnotat og en-til-en-møter i mai 2017.
Resultat
Høy deltakelse og stort engasjement blant leverandørene i dialogfasen. Mange gode innspill til kommunen. De vil utvikle dialogmetoden ytterligere også til andre prosjekter.