Hvordan gjennomføre anskaffelser av elektronisk pasientjournal (EPJ)
Mange kommuner har løsninger som ikke lenger oppfyller dagens krav til effektivitet og bærekraft i helse- og omsorgssektoren. Helsepersonell må forholde seg til utdaterte digitale journalløsninger som ikke understøtter deres arbeid i tilstrekkelig grad, noe som gjør at helsepersonell må bruke mye av sin arbeidstid på ineffektive systemer. KS og LUP arrangerte tidligere et webinar å gi både kommuner og leverandører trygghet i anskaffelsesprosessen for fremtidens elektroniske pasientjournaler. Nå kan du se hele webinaret i opptak.
Kommuner og leverandører ønsker økt kompetanse på de forskjellige anskaffelsesprosedyrer som kan benyttes. Dette webinaret er spesielt utformet for å bygge denne kompetansen og gir en grundig innføring i innovative offentlige anskaffelser, med et spesielt fokus på prosedyrer som konkurranse med forhandling og konkurransepreget dialog. Deltakerne vil få en forståelse for hvordan disse prosedyrene kan brukes til å oppnå de beste løsningene for deres kommuner. Gjennom erfaringsdeling fra kommuner som allerede er i gang med å forberede slike prosesser, samt dialog med leverandører, vil du få praktisk innsikt i hva som skal til for å gjennomføre en vellykket anskaffelse. Webinaret vil også belyse viktigheten av samarbeid og god behovsbeskrivelse, som legger grunnlaget for hele anskaffelsesprosessen.
Webinaret er delt inn i flere moduler + en sesjon med svar på de vanligste spørsmålene. Du finner video med hver enkelt modul lenger ned på denne siden.
Modulene i webinaret om EPJ anskaffelser består av:
- Introduksjon til innovative anskaffelser
- Behovsbeskrivelsen som «rød tråd»
- Prosedyre 1 – konkurranse med forhandling
- Prosedyre 2 – konkurransepreget dialog
- Samtale om prosedyrevalg med aktører som er i gang
- Samtale med leverandører med erfaring med ulike prosedyrer
- FoU-samarbeid – viktig å tenke på!
- Ofte stilte spørsmål