Startprogram for innovative anskaffelser er en introduksjon til metoden for alle som er involvert i anskaffelsesprosesser. Startprogrammene er utarbeidet for å å motivere og trygge både offentlige virksomheter og leverandører til å ta metoden i bruk.
Webinar: Startprogram for ansatte i offentlige virksomheter
Startprogram for ansatte i offentlige virksomheter varer i 1 timer og 27 minutter. Målgruppen for dette startprogrammet er fagfolk, prosjektledere og innkjøpere som jobber i offentlige virksomheter som kjøper inn produkter og tjenester. Startprogrammet for offentlige innkjøpere skal inspirere, motivere og kvalifisere offentlige innkjøpere til å kjøpe nye og innovative produkter og tjenester.
I Startprogram for offentlig ansatte kommer vi inn på temaer som:
- Anskaffelser og innovasjon som strategiske verktøy
- Legg til rette for innovative anskaffelser
- Behovskartlegging og brukerinvolvering
- Dialogen med markedet
- Fra detaljerte kravspesifikasjoner til behovsbeskrivelse
- Gjennomføring i praksis
Webinar: Startprogram for leverandører om innovative anskaffelser
Startprogram for leverandører varer i 1 time og kommer inn på temaer som:
-
- Hva er en innovativ anskaffelse?
- Å komme i posisjon og regelverk
- Hvordan gjennomføres en innovativ anskaffelse, og hva er leverandørenes rolle
- Fellesanskaffelser
- Innovasjonskontrakter og virkemidler
- Hvordan komme i posisjon og nyttige tips
Vi tilbyr 4 ulike programmer
- Startprogram for ledere
- Startprogram ; Motivasjons-ABC for nybegynnere
- Startprogram ; Kjøp av utvikling og innovasjon – viderekommende
- Startprogram for leverandører
Innovativ metodikk er relevant for alle områder og alle typer anskaffelser og gir dokumenterte gevinster som lavere kostnader, bedre tjenester og miljøgevinster.
Sjekk kalenderen for å se hvor og når neste Startprogram er og meld deg på eller se Startprogrammet som webinar:
På anskaffelser.no (Difi) finner du detaljert veiledning for gjennomføring og maler du kan bruke.