Digital rundebordskonferanse om anskaffelse av journalløsninger

KS og LUP inviterer kommuner og fylkeskommuner til å dele erfaring og kunnskap om egne journalanskaffelser.

Tidspunkt

Onsdag 10. desember 2025 kl. 12:00 - 15:00

Sted

Digitalt møte

Om arrangementet

Mange kommuner og fylkeskommuner er i gang med å planlegge for, eller gjennomfører, anskaffelser av nye journalløsninger. ​​Å anskaffe journalløsninger er en langsiktig investering. En suksessfaktor er å dele med og å lære av andre som er i samme situasjon.

Tematikk for denne rundebordskonferansen vil handle om gevinstrealisering, implementering og avtaleforvaltning.

​KS og LUP ønsker å understøtte kommunenes og fylkeskommunenes arbeid på området, og tar derfor initiativ til digitale «rundebordskonferanser». Hensikten er å bidra til en arena hvor kommunal sektor kan få økt kompetanse på anskaffelsesområdet, dele erfaringer fra arbeidet med anskaffelser, nettverksbygging og mulighet for felles kunnskapsdeling og informasjon. ​

Målgruppen for konferansen er ansatte fra ulike fagområder i kommuner og fylkeskommuner som enten er involvert i planleggingen eller som er i gang med gjennomføring av anskaffelser.

Det blir innledning i plenum med blant annet presentasjoner fra kommuner og kommunesamarbeid om hvordan de jobber med anskaffelser av journal.

Deretter blir det digitale grupperom der deltakerne diskuterer ulike problemstillinger. Vi avslutter den digitale konferansen med en oppsummering av de viktigste erfaringene og læringspunktene i plenum.

Meld deg på