Samling 1: Bedre bestillerkompetanse av digitale løsninger

torsdag 1. mars

Fra 09:30 til 15:30

Radisson Blu Værnes

Leverandørutviklingsprogrammet i Trøndelag, i samarbeid med Trøndelag Fylkeskommune, har sin første samling i et kunnskapsforløp som skal gi offentlige virksomheter bedre bestillerkompetanse av digitale løsninger. Forløpet har hovedfokus på å bli bedre til å utforske behov.

Første samling (som går over to dager, 1. og 2. mars) tar for seg planlegging av anskaffelsesprosessen: Introduksjon til bestillerkompetanse og tjenesteinnovasjon, innovasjonsstrategier og strategiske beslutninger, verktøy for medarbeiderdrevet innovasjon, trening i prosessledelse og planlegging av utviklingsforløp.

En uke før oppstart har 16 kommuner meldt sin deltakelse i opplegget. Det er et godt grunnlag for nettverksbygging, erfarings- og kunnskapsdeling mellom kommuner, og muligheter for å gå sammen i felles prosesser eller anskaffelser innen samme behov.

Les mer om opplegget og innholdet her:

Bedre bestillerkompetanse av digitale løsninger

Oppdatert program samling 1 1-2 mars Bestillerkompetanse digitale løsninger